Sunday, May 29, 2011

Home » MONOLOG HATI 2

MONOLOG HATI 2

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lgi Maha Pengasihani


Lagi kejadian mangsa ilmu hitam atau lebih senang dipanggil santau...

Innalillahiwainnailaihirajiun...Takziah untuk seorang sahabat dari Johor kerana tbaru sahaja kehilangan adik tersayang pagi tadi (masa yang tepat tak diketahui). Semalam baru kami jumpa dan beliau banyak menceritakan tentang adiknya yang sedang bertarung nyawa di wad ICU akibat perbuatan durjana seorang yang bergelar manusia.

Menurut cerita beliau, masa di x-ray seminggu lepas, jelas nampak 14 batang jarum halus dalam badan adik beliau...MasyaALLAH..lepas 'dibuang' dengan kaedah perubatan alternatif, dilakukan x-ray sekali lagi, rupa-rupanya manusia durjana itu masih tak serik-serik menghantar kembali santau (jarum) ke dalam badan adik sahabat itu...sangat kejam!

Dari semalam hingga pagi ini (sebelum dapat berita kematian adik beliau), saya asyik berfikir....

KENAPA...sanggup manusia mengamalkan ilmu hitam untuk memusnahkan hidup orang lain?

Dan janganlah kamu mengikut langkah-langkah syaitan kerana sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu. Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui.
(Surah al-Baqarah ayat 168 dan 169)

Hanya kerana dengki dan sakit hati, manusia hilang panduan dan keimanan dalam diri sehingga sanggup menggunakan jalan yang salah, menyiksa mangsa sehingga ke hujung nyawa..NAUZUBILLAH...

Ya ALLAH Ya Rahman Ya Rahim..Jauhkanlah segala perbuatan jahat (DURJANA) ini daripada hidup seluruh kaum muslimin dan muslimat yang tidak berdosa. Dan hamba bermohon gara melindungi keluarga hamba dari perbuatan khianat angkar jin, syaitan dan iblis..Ya ALLAH...amin..amin Ya Rabbalalamin...

Takziah sekali lagi kepada sahabatku sekeluarga...semoga roh arwah adik beliau ditempatkan bersama-sama dengan orang beriman..

*TAMBAHAN

Bacaan lanjut mengenai ILMU HITAM & SANTAU

1) http://terapikalamullah.blogspot.com

2) MAKHLUK HALUS MENURUT AL-QURAN DAN AS-SUNNAH

3) Sihir Santau

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...