Monday, November 1, 2010

Home » Sesuatu yang baru...

Sesuatu yang baru...

Best la benda tu..aku nak cubalah....

Nape kita nak sangat mencuba sesuatu yang baru kita lihat dan menarik perhatian kita??? Pernahkah kita terfikir kesannya daripada kita mencuba sesuatu yang baru itu?? Membazir masa dan wang...

Sebab kita tahu..kita ada potensi untuk melakukan sesuatu tu..ya..setiap kita berpotensi. Berpotensi untuk melakukan sesuatu yang baru yang bakal mengubah corak kehidupan kita.

Andai kata sebelum ini kita hanya tau meng'eksplore' blog-blog orang lain, apa kata kali ni kita pula sediakan blog kita sendiri. Belum cuba belum tau..dan jgn la takut mencuba sebab kita masing-masing mempuyai POTENSI DIRI...kan kita diciptakn olehNYA dengan sebaik-baik kejadian.. =)

KATA-KATA PAKAR MOTIVASI ALIAS HJ MUDA (mypotensi.com)

Untuk berjaya didalam kerjaya atau apa sahaja yang dilakukan didalam kehidupan seharian kita perlu berusaha secara berterusan menjadikan hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini dengan meningkatkan diri kita didalam tiga perkara.

1. Menambah Ilmu Pengetahuan (tahu apa)
2. Mempelbagaikan Kemahiran (tahu bagaimana)
3. Merubahkan Sikap Kearah Yang Positif (tahu kenapa)


Jadi,mengapa kita takut tuk mencuba?? Tak mahukah anda memperbaiki diri anda menjadi lebih baik hari demi hari??

Ayuh kita lakukan sesuatu..tp igt..'sesuatu' itu hendaklah yang baik di sisi ALLAH swt dan tidak melanggar peraturan alam... =)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...