Tuesday, October 16, 2012

Home » MENCARI ILMU YANG TAK PERNAH BERAKHIR

MENCARI ILMU YANG TAK PERNAH BERAKHIR

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM

ASSALAMUALAIKUM WBT

"Dah lama ke Puan kerja?" tanya staf baru yang melaporkan diri.
"Baru lagi. Dalam 5 tahun"
"5 tahun!? Lama tu Puan. Mesti dah banyak pengalaman Puan dapat" tambah staf tu lagi.

Banyaknya tahun tu tak menggambarkan banyaknya pengalaman yang dikutip. Boleh dikatakan sepanjang 5 tahun bekerja ni, ilmu berkenaan bidang kerja ni baru beberapa kerat dikutip. Ilmu yang benar-benar berkaitan.

Bukan mudah untuk seorang yang dahulunya belajar bidang sains hendak melakukan tugas dalam bidang 'bisnes'. Segalanya perlu bermula dari lantai yang terbawah. Bawah lagi dari basement..UG (underground) kot.


Kalau nak diikutkan, tahun pertama perlu bertumpu kepada belajar tentang 'bisnes'. Lepas tu barulah boleh memikul tugas berkaitan. Tapi bila dah bergelar PEKERJA, belajar dan bekerja perlu dilakukan serentak. Kalau tak, pasti kerja-kerja banyak terbengkalai.


Sebab tu lah walaupun dah 5 tahun berkhidmat, saya tak putus-putus mencari ilmu dan memohon kursus yang berkaitan bagi membolehkan saya menguasai tugas yang diberikan.


Seronok menjadi 'multitasking'. Masuk dalam bidang sains pun boleh buat kerja. Dicampak ke bidang 'bisnes' pun boleh buat. Yang penting kehendak diri untuk terus MENCARI ILMU YANG TIDAK PERNAH ADA AKHIRNYA.


Semoga ALLAH SWT memberkati tugasku ini. Demi mencari sesuap rezeki yang halal. Amin

8 comments:


  1. Terimakasih informasi nya gan, sangat bermanfaat :)
    nice post :)
    ditunggu kunjungan baliknya yaah ,

    ReplyDelete
  2. salam ..
    hye akak .. lama sangat kita x contact .. akak ape khabar ? anak akak shat ? mst dh besar kn .. saya sekarang dh sem 2 kt sini .. study alhamdulillah .. btw, akak ada fb, twitter or email yg bole sy contact ? saje .. susah nk contact ngan business women yg semakin berjaya nie .. hehe .. semoga kita contact ag ..
    salam dari negeri persisiran pantai :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam mamat.
      MasyaALLAH jumpa kembali kita.xde la biz woman sgt pon.bizi woman ade la.manyak kelija opis dik mamat oi.alhamdulillah...adlin sht :) ibunya pun sihat...
      Dik, emailkan no nickname facebook adik kat akak ok wmk_6049@yahoo.com

      Nti kita cerita lebih lg lam fb msger ek...

      Selamat hari raya...Maaf zahir batin :)

      Delete
  3. salam singgah disini. last puasa. selamat hari raya aidilfitri. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam...thanks singgah.jemput menjamu selera minda di sini. selamat hari raya aidilfitri :)

      Delete
    2. salam...thanks singgah.jemput menjamu selera minda di sini. selamat hari raya aidilfitri :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...